Safari - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Roos Vrolijk - WaarBenJij.nu Safari - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Roos Vrolijk - WaarBenJij.nu

Safari

Blijf op de hoogte en volg Roos

11 Augustus 2013 | Kenia, Nairobi

05:30 smorgens, ingepakt en wel met ontbijt en lunch onderweg naar National Park Nairobi. We gaan op safari. Verdeeld over twee busjes rijden we in het donker naar het park toe, rillend van de kou in de auto kwamen we na een klein halfuurtje rijden aan bij de receptie. We gingen zo ontzettend vroeg weg omdat leeuwen smorgens het meest actief zijn. Met het dak open en veel te weinig kleding aan reden we over het eerste pad waar na 10 minuten gelijk al 3 neushoorns te zien waren, ze staken het pad over. Heel indrukwekkend. Naast alle antilopes, zebra's, gazelle's, pumba's en buffels hebben we ook pelikanen, krokodillen en luipaarden gezien. Weer een super gave ervaring! Met 5 andere meiden zat ik in het iets minder geluk hebbende busje wat betreft het zien van de leeuwen. Mooie filmpjes zijn er gemaakt door het andere busje van de leeuwen die langs de auto liepen en recht op hun af kwamen, GAAF! Wij zaten ondertussen vast in een greppel. Ook hilarisch natuurlijk, aangezien je als toerist het busje absoluut niet uit mocht, maar we moesten wel anders zaten we er nu misschien nog! Volgens mij hebben we over de hele dag wel 4 of 5x moeten stoppen voor een plaspauze, waarvan schitterende wildplasfoto's van zijn gemaakt. Die houden we even voor onszelf!:p vanavond lekker drome over alle dieren die we weer hebben mogen zien en morgen naar sieraden4life!

Roos

• 12 Augustus 2013 - 17:44

Jogé:

Spannend allemaal weer! Ben wel benieuwd naar nog wat mooie plaatjes van alle wilde dieren.
    Hoe was de sieraden workshop?
    XXmam