Koh phangan, thailand - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Roos Vrolijk - WaarBenJij.nu Koh phangan, thailand - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Roos Vrolijk - WaarBenJij.nu

Koh phangan, thailand

Blijf op de hoogte en volg Roos

28 Augustus 2014 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Daar gaan we dan, eindelijk gaan we weg voor onze welverdiende vakantie naar thailand. 3 weken leven op het paradijsje koh phangan. Na een interessante vliegreis van 10 uur met een uur vertraging en een zwarte haar van 15 cm in mijn omelet staan we daar dan, "Bangkok"!

We lopen naar de taxi's om downtown te gaan en ons te melden voor de busreis en de boottocht naar het eiland in een high speed catamaran.
In onze eigen bubble verdwenen in de realiteit, wat een andere dimensie, we beseffen het niet, ik droom!
De wereld raast aan me voorbij
"If you could see me now" van te script in de oortjes,
Ik zing het mee nog net zo hard dat alleen ik het kan horen.
Van voor naar achter van links naar rechts, die bus is niet te houden. Na enkele hartverzakkingen rijden we door en door, het is pikdonker, niks te zien, vol vertrouwen in de buschauffeur die alweer bijna tegen een vangrail reed vervolgd de reis hobbelig en dommelend. Na een paar uur op de boot stonden we dan eindelijk op koh phangan. Als eerste zijn we gaan lunchen met de duikinstructeur en zijn vriendin die onze cabin heeft geregeld bij de "crowbar" waar we dezelfde avond met vrienden/collega's van remco, een zeer goede inleiding hebben gehad van een fantastische drie weken die gaan komen. De dag erna hebben we werkelijk niks uitgevoerd en alleen gegeten bij een nederlandse bbq zaak genaamd "holy grill" erg leuke eigenaren die acda en de munnik mee stonden te blèren toen we aan kwamen lopen, "cd van jouw cd van mij"!!!!!

Dé dag, de duikdag, eerst een hele ochtend theorie met examens gedaan en smiddags het zwembad ingedoken met al het spullen en al. Met vlag en wimpel erdoorheen gefietst. Vandaag mochten we dan eindelijk de zee in. Helaas vanwege de harde wind en hoge golven ben ik zeeziek geworden op de boot, snel een pilletje erin geduwd en verder gegaan, onder water kom ik weer tot rust!:) "sail rock" een grote rots zomaar uit het water met het mooiste ecosysteem dat ik ook heb mogen bijwonen! langzaam en orenklarend langs het touw naar beneden daal ik in een wasstraat van gekleurde visjes. Met mijn luchtbellen in zicht die zich als kleine kwalletjes naar boven werkten, zaten mijn gedachtes even niet bij die ellendige boot. Na twee duiken van zo'n 13/15 meter diep en 30 meter zicht, terug in de boot en naar het eiland. Meteen een eigen duikbril en snorkel gekocht die ik mijn laatste dag (open water exam) kon gebruiken. Fantastische duikdag, zonder zeeziek te zijn kunnen genieten van gewichtloosheid als je boven een rots komt waar ineens een afgrond is, in mijn hoofd het nummer: "i believe i can flaaayyyy" met de armen en benen gespreid alsof ik aan het skydiven ben daal ik naar beneden, Gaaaaaf! Terug de boot in, alles ingepakt en nu weer lekker aan het bier, plannen wat we de aankomende dagen gaan doen!! Sabei!! Adiosss!!!

  • 28 Augustus 2014 - 11:16

    Jogé:

    Wat gaaf Lieverd! Voel de fibraties van de sensatie tot aan hier ;) Zijn de plannen dat jullie nu nog meer gaan duiken, of gaan jullie nu ook nog andere dingen doen?
    Hoe is jullie verblijfsplek, de Cabin? Of ben je vanwege de warmte vooral buiten?
    Wens jullie heerlijke komende weken en blijf het graag volgen.
    Liefs Mam XXXXXXXXXX

  • 28 Augustus 2014 - 11:24

    Roos Vrolijk:

    Haai mammie, het plan is dat we mu even een paar dagen andere dingen gaan doen op het eiland en dan volgende week nog even een fundive doen, die was al betaald namelijk, maar misschien wel nog een paar fundives. Vandaag iig geslaagd voor mijn open water (padi)! Woop woop!!:) plan is dat we de laatste week wat gaan rondreizen, terug naar het noorden van thailand! Houd jullie op de hoogte!:)

  • 28 Augustus 2014 - 11:26

    Roos Vrolijk:

    Ow en de cabin is top!! Lekker primaire allemaal. Af en toe een regenbui maar grotendeels zitten we op de veranda van de cabin, verder gezellig eten en drinken met vrienden/collega's van remco!:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Actief sinds 02 Aug. 2013
Verslag gelezen: 866
Totaal aantal bezoekers 2881

Voorgaande reizen:

31 Juli 2013 - 16 Augustus 2013

Kibera

Landen bezocht: